Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 8 lutego 2016

Bajka pt. "Felek i Farfarelli"



Mały wróbelek Felek bardzo lubił ćwierkać. Pewnego dnia spotkał skowronka o imieniu Farfarelli, który śpiewał piękniej niż on. Zasłuchany marzył, by nauczyć się śpiewać. W końcu zapytał ptaszka:
- Powiedz mi proszę, Farfarelli, jak ty to robisz, że tak pięknie umiesz śpiewać? Ja wciąż próbuję i mi się nie udaje.
- Miły Felku, ja mam głos szkolony. Zapisałem się do szkoły, czytałem książki i uczyłem się pilnie codziennie ćwicząc różne piosenki. Dlatego dzisiaj mogę śpiewać nie męcząc gardziołka.
- Ojej, to ja też pójdę do szkoły! Kupię sobie książki i zacznę się uczyć. Może kiedyś zaśpiewam tak, jak ty?
Jak postanowił wróbelek, tak zrobił. Zapisał się do szkoły śpiewu, kupił podręczniki i zaczął regularnie ćwiczyć. Po paru miesiącach znów spotkał skowronka i powiedział:
- Miałeś rację, Farfarelli. Trzeba chodzić do szkoły, czytać książki, poznać nuty i codziennie ćwiczyć. Dziś ćwierkam już czysto, choć mój głosik jest inny niż twój. Wiem jednak, że każdy ptaszek ma swój głos i nie może być inaczej. Dziękuję ci, że powiedziałeś mi jak się rozwinąć. W szkole nauczyłem się też różnych języków. Mogę śpiewać i podróżować po całym świecie.

Tak oto mały wróbelek zaczął swą muzyczną przygodę śpiewając codziennie niestrudzenie. I już nie zazdrościł skowronkowi, że ma piękny głosik, bo polubił swój własny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz