Łączna liczba wyświetleń

piątek, 19 września 2014

Z cyklu "Notatki malarskie" - cz.3.



obraz pt. „Słoneczniki” wg Vincenta van Gogha

wersja nr 6

wymiary: 73 / 92 cm

czas pracy: VIII−IX 2000 r.

technika: farba olejna


To już szósta wersja Słoneczników według van Gogha. Pracę podjęłam z zamiarem stoczenia jeszcze jednej walki z tematem mistrza malarstwa prawdy. Zamówiłam odpowiedni blejtram, aby wymiary płótna były zgodne z oryginałem. Z początku chciałam być wierna w kopiowaniu, lecz z czasem zmieniłam zdanie pozwalając sobie na pewne wariacje i osobistą interpretację poszczególnych kwiatów. Praca szła mi różnie, ponieważ malowałam w sposób ciągły przez kilkanaście dni bez zważania na to, czy mi się chce, czy nie. Opanowanie tak wielkiego płótna wprawiało mnie w szał, zwłaszcza gdy trzeba było coś ścierać i poprawiać. Ta wersja (nr 6) nie jest więc najwierniejszą kopią, ale chyba najradośniejszą, prawdziwym „słonecznym oknem”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz