Łączna liczba wyświetleń

piątek, 19 września 2014

Z cyklu "Notatki malarskie" - cz.2.



obraz pt. „Wrzesień”
wersja nr 6
rozmiar 72,5 / 50 cm
czas wykonania: ok. 12 godzin (marzec – kwiecień 1998 r.)
technika: farby olejne

Kielce, 17 kwietnia 1998 r.
Tematyka obrazu jest mi znana i niezwykle bliska. Mam wciąż niepohamowaną chęć tworzenia dzieł, które posiadają zachwycający układ trzech elementów: perspektywy (głębi), barwy (w różnych jej kombinacjach i odcieniach) oraz światła. Perspektywa obrazu czyni go interesującym, ponieważ zawsze do czegoś dąży, powoduje, iż skupiamy swoją uwagę na tzw. centrum obrazu chcąc jakby dowiedzieć się, co też kryje się w jego głębi (a nie tylko na pierwszym planie). Barwa obrazu nadaje mu charakter, odzwierciedla jego „temperament”. Sama paleta, konsekwentnie realizowana, może zdradzać osobowość twórcy (…). Światło dzieła to jakby jego życie. Ono pozwala „przemawiać” do odbiorcy, widza. Światło jest dla mnie tym, czym otwarte oczy dziecka dla matki. Ono cieszy, czyni nas bogatszymi, lepszymi, łagodniejszymi. Światło obrazu ma więc coś z mistyki. Taką też rolę pełni ono w moich pracach. Bez niego tworzyłabym coś nienaturalnego, dlatego unikam takich sytuacji starając się, aby światło występowało w każdym obrazie. Wrzesień skupia w sobie całą moją fantazję, energię i radość wewnętrzną. Jest też nośnikiem wszystkich trzech elementów dzieła, o których (w nieco filozoficzny sposób) pisałam wyżej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz