Łączna liczba wyświetleń

piątek, 19 września 2014

Z cyklu "Notatki malarskie" - cz.4.



obraz pt. „Wiatrak” lub „Krajobraz z wiatrakiem”

wymiary: 73 / 60 cm

czas wykonania: lipiec-sierpień 2001 r.

technika: farba olejna


By obraz był wierny pojechałam do Krasocina. Na wsi zrobiłam kilka zdjęć, parę szkiców i notatki. Obraz powstał po wielogodzinnych trudach spowodowanych ciągłym uczeniem się sztuki malarskiej (zwłaszcza, że ostatni raz miałam pędzel w ręku pięć miesięcy temu) i deszczową aurą tegorocznego lipca (co częstokroć uniemożliwiało pracę ze względu na słabe światło). (…). Ciekawostka: Miałam takie dni, kiedy nie mogłam sobie poradzić z danym motywem obrazu lub trudno mi było podjąć odważną decyzję dotyczącą jakiegoś elementu. Jednego popołudnia, pod wpływem wewnętrznego impulsu, zaczęłam malować palcami. To świetny sposób, kiedy pędzel nie rozprowadza farby tak, jakbyśmy tego chcieli. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz