Łączna liczba wyświetleń

piątek, 19 września 2014

Z cyklu "Notatki malarskie" - cz.5.



obraz pt. „Brzoskwinie”

rozmiar 45,5 / 55 cm

technika: farby olejne

czas: sierpień 2001 r.


Uczę się cierpliwości przy wolno schnących farbach olejnych. Brzoskwinie już malowałam dwukrotnie, ale plakatówkami. Temat znajomy zachęcił mnie do ponownej realizacji przy wykorzystaniu większych możliwości w łączeniu barw farb olejnych. Jednak praca szybko mnie znudziła przez swój klasyczny wydźwięk. Wniosek: wolę tematy interpretowane niekonwencjonalnie. Trochę się namęczyłam przy kwiatach, ale myślę, że mój samokrytycyzm opłacił się i tym razem. Ciągle muszę pamiętać, że obrazy olejne pozostają niezmienne w odróżnieniu do obrazów namalowanych farbą plakatową, która po wyschnięciu zmienia się, a i później ulega stonowaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz