Łączna liczba wyświetleń

piątek, 19 września 2014

Z cyklu "Notatki malarskie" - cz.6.



obraz pt. „Ławeczka”

wymiary 81 / 65 cm

czas: I−VIII 2005 r. (50 godzin)

technika: farba olejna


To pierwszy obraz, który tak długo malowałam… (…). Wielość szczegółów uczyła mnie cierpliwości i wytrwałości. Obraz jest symfonią radości, gejzerem kwiatów, moim uśmiechem i pochwałą piękna. Kwiaty są tak cudowne, więc od dawna zamierzałam uwiecznić je na płótnie. Pelargonia bluszczolistna, dahlia, żeniszek, bratek, irys, kosmos,… − to istna burza kolorów skąpanych w słońcu. Trudne było skomponowanie kontrastów i światłocienia. W większości płótno pokryłam tylko jedną warstwą (kwiaty), bo okazało się to wystarczające. Zastanawiałam się nad tytułem obrazu. Miałam wiele pomysłów, np. „Ogród kwiatowy”, „Taniec kwiatów w ogrodzie”…, ale zdecydowałam się na „Ławeczkę”, bo to element szczególny w tym obrazie, element romantyczny i uspokajający „wirujące” kwiatki, listki, łodygi, zapachy i kolory. (…)  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz