Łączna liczba wyświetleń

środa, 15 sierpnia 2012

Pan moim Pasterzem


Chryste, jesteś moim Panem, którego się nie lękam. Jak pasterz mnie prowadzisz po właściwych ścieżkach przez wzgląd na swoje imię (por. Ps 23,3). Tyś pełnią mego życia (por. Ps 23,1). Dajesz mi doświadczyć, że jesteś dobry. Prowadzisz mnie nad wody, gdzie mogę odpocząć: orzeźwiasz moją duszę (por. Ps 23,2−3).
Panie, Ty zawsze jesteś ze mną i czuwasz w swej Opatrzności. W cieniu Twej łaski jestem bezpieczna i odpoczywam. Mój oddech jest równomierny, a serce spokojne. Choć spotykam utrapienia, przejdę drogę, którą mnie prowadzisz. W ciemnej dolinie zła się nie ulęknę, bo Ty jesteś ze mną. Twój kij i Twoja laska są tym, co mnie pociesza (por. Ps 23,4). 
Boże, Ty miłujesz człowieka i wszystko, co czynisz, ma sens. Z Ciebie wypływa łaska i miłosierdzie. Poisz mnie i karmisz; nasycasz głód mojej duszy; napełniasz mocą swego słowa i Ducha. Stół dla mnie zastawiasz wobec mych przeciwników; namaszczasz mi głowę olejkiem; mój kielich jest przeobfity. Tak, dobroć i łaska pójdą w ślad za mną przez wszystkie dni mego życia i zamieszkam w domu Pańskim po najdłuższe czasy (Ps 23,5−6).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz